Followers

Friday, April 22, 2011

curang ??

entry aku kali nie tentang curang .
nie bukan rekaan tapi kesah benar .
macam mana nak start ye .
korang mungkin biasa dengar tentang pasang satu , pasang dua , curang . madu bagai .
bak kate berpoligami la kan . haaaa .
macam pakar motivasi la pulak .
aku kadang-kadang pelik .
kenapa ada manusia yang sangat susah untuk membuat pilihan pasangan sendiri ?
kenapa ye ?
adakah sebab dye tak pasti akan pilihan nya ?
tidak pasti kehendak nya ?
atau keliru dengan apa yang ingin dye cari ??
hurm . semua menjadi tanda tanya .
semalam aku berborak dengan seseorang yang sangat lama aku kenali .
tapi dye tak macam dulu .
berubah 78% dah sikap dye .
dye laki dan kami sekarang cuma teman .
dye mempunyai seorang kekasih "MAMA" .
TETAPI semalam yang call dye masa kami lepak ialah "ADINDA" .
APAKAH YANG SEBENARNYA ??????????????
bila aku tanye punya tanya .
akhirnya dye jawap .
dye cite la dye de awek len .
dan sekarang dye tak boleh de kawan perempuan .
kalau kawan dengan perempuan ,tentu jadi scandel or awek .
dan now dye sangat penat nak layan semua tapi dye tak tahu cam mana nak handle .
aku nak marah pun tak taw cam mane .
nak nasihat pun tak taw .
mungkinkah ada penyakit TAMAK ??
or mungkin kurang kasih sayang ???
aku kesian kan dye sebab dye sangat2 keliru .
bila aku tanye dye sayang mana satu .
dye jawap sayang dua2 .
aku cakap la , " KALAU SAYANG DUA2 KENAPA MESTI DE SCANDEL "
jawapan dye sangat simple .
" sebab dye suke " . hahaha .
jawapan mintak penyepak kan . hahahah

nie bagi pandangan aku la . kita dalam perhubungan mestilah ada KESETIAAN , KEPERCAYAAN , KEJUJURAN . barulah kukuh sesuatu perhubungan . tetapi adakah sebab HASUTAN SYAITAN yang sangat kuat menyebabkan seseorang itu menjadi hilang semua tu . MENDUAKAN , MENIPU , dan MEMPERKOTAK KATIKKAN KEPERCAYAAN SESEORANG ????? hurm . aku penah mengalami nye . dulu aku khilaf tentang perasaan . tapi bila sudah makin ke arah kematangan . aku sudah boleh berfikir dan sangat tidak baik jika kita memainkan perasaan seseorang . kerana bila KITA YANG DIPERMAINKAN , ianya sangatlah SAKIT . so , kenapa diluar sana yang baca entry nie . jangan lah korang berlaku curang . kerana dunia ini ada HUKUM KARMA . roda akan berputar . mungkin hari ini hari kalian . mungkin esok bukan . hurm . eyh2 . ok lah . aku nak study . bubye

No comments: