Followers

Sunday, February 20, 2011

Broga HIll

20 FEBRUARI 2010
hari aku start dengan udara yang segar , dalam puluk 4 pagi . dah bersedia untuk melakukan aktiviti baru yang tak pernah aku lakukan . haha . kami berkumpul di SHELL yang ade 7E kat bangi bersama-sama budak2 PSA . Kami bertolak ke semenyih , dekat dengan kajang . tak ingat berapa minit sampai dari bangi ke sana . dalam 30-40 minit kot .


dah sampai selamat ke tempat yang hendak di tuju . amin . sume park kat ladang cine apek nie . masuk2 tak bayar la kan . ingat free la . masa sampai sana . gelap lagi . ye la .awal lagi kan . tapi dah cam ramai je orang . aku ingat masa mule sampai tu . nampak cam biase jek . ingat boleh jalan lengang lengong , anak2 ayam lari ke . baru jalan sikit . dah termengah2 dah aky di buat nya . haha .

nampak cam senang je kan jalan nya . ni baru permulaan . haaa , sampai atas tengok ? mau temengah2 aku di buat nye . haha . naik2 punya naik . sampai suku . stop kejap . merehatkan diri . dah bermandi manda aku di buatnye . haha . datang2 mula lawa2 . dah sakai peluh cam tu , aku dah tak pikir ape . aku pkir nak cepat sampai atas jek . duk rehat jap dalam 5-8 minit la sebab tunggu mmber2 yang masih ketinggalan di bawah . haha . laju tak aku ?? konon hebat la kan . hahahah .

dah sampai semua rakan2 , barulah kami teruskan perjalana . sangat gelap time nie . huhu . dah la xde tochlight . nasib bek mmbr suluh bg tunjuk jalan . karang ada yang kuar paper ,SEORANG GADIS MASUK GAUNG . hahaha .

nie pic time dah sampai check point 1 . penat nye aku . tengok muke aku . dah cam gampang . hehe . rehat jap la kan . ade kawan2 lagi tang masih tetinggal . boleh perah kot peluh . rimas n panas . tapi lama2 makin sejuk . peluh jugak hilang .

nie pic2 kitorang snap . kat check point 1 .





setelah bersnap bagai , kami teruskan perjalanan ke check point 2 . nie pic2 yang aku dapat tangkap . yang pic len ade kat mmber .




check point 2 masa dah cerah










nie check point 3 . but x nek pun . sbb xlarat sudah . sampai di check point 2 sahaja .




satu pengalaman yang baru dan menyeronok kan . dan yang paling penting dpt melihat keindahan alam . terasa tenang jek . stress pun hilang . tapi . tak dapat lihat MATAHARI terbit . huhu . dtg sbb nk tgk tu la . hurm . tp xpe . jnj dpt pengalaman baru .

masa nak turun 2 , kaki dh menggigil . nak tecabut dah rasanye . jalan pun dah tak betul . argh ! now , bdan ku sakit2 segalanye . esok pagi de cls . bye . mou tido . nnt sambung blk . hehehehe

No comments: