Followers

Saturday, December 18, 2010

FAHAMI hati ANAK ;))

aku selalu update blog , padahal followers aku pun bukan banyak mana . HAHA . tapi aku tak tahu lagi nak buat apa . life aku memang sangat bosan . kalau ada blog ni , boleh la aku taip pape yang aku suka . kan ? HAHA . tapi aku berterima kasih la pada FOLLOWERS ku . kerana sudi jadi FOLLOWERS ku . HEHE .


Thx for all yang sudi singgah-singgah kat blog aku yang tak seberapa ni ;))

post aku kali ini untuk cerita tentang satu bende la . begini cerita nya . . . 

korang pernah dengar tak cerita tentang seorang anak yang baru berumur lapan tahun tak nak balik umah  sendiri . kalau remaja yang dah besar tak heran la kan sebab mereke baru nak kenal dunia dan jiwa mereke nak memberontak . tapi ni budak kecik yang belum akil baligh pun taw . dah pandai tak nak balik umah dan suka duduk umah orang lain dari duk uma sendiri . masalah sekarang ni , kenapa bende ni boleh jadi ek ? adekah sebab masalah family or memang suka duduk umah orang lain ??


sekarang aku nak bagi tahu sebab-sebab kenapa ini terjadi . sebab-sebab ni berdasarkan pendapat aku sendiri la . HEHE . tak tahu la betul ke tak ok .

1. Rasa tidak selesa anak duduk di rumah 
2. Wujudnya Jurang Komunikasi Antara Ibubapa Dan Anak-Anak
3.Tiada Masa Senda Gurau Dengan Anak-Anak
4. Mungkir Janji Terhadap Anak-Anak
5.Tidak Mempelbagaikan Sajian Makanan Kepada Anak-Anak
6. Tidak Bersama Anak-Anak Ketika Mereka Makan
7.Suasana Yang Kurang Seronok Ketika Makan
8. Mengeluh Di Hadapan Anak-Anak
9.Tidak Mewujudkan Kemesraan Terhadap Anak-anak
10.Menunjukkan Muka Yang Tidak Ceria Di Hadapan Anak-Anak
11.Tidak Melayan Soal Jawab Atau Permasalahan Anak-Anak
12.Berbeza Kasih Sayang Terhadap Anak-Anak
13.Kasih Sayang Kurang Dizahirkan

ni pendapat aku . dan juga sebab-sebab aku tak suka duduk umah . HAHA . aku cuba juga duduk rumah . tapi aku rasa sangat-sangat tak seronok . hum . ok la . tu saja yang aku nak cite . bagi sesiapa yang mengalami nasib yang sama . tak suka duduk rumah sebab yang sama , jangan lah contohi aku . aku sangat-sangat tak suka duduk rumah . sekarang ni aku cuba cari jalan untuk aku suka duduk rumah sebab kita masih ada family . aku pula hanya tinggal MAMA ku saja . so , hargailah selagi ada . 


berbalik pada kisah budak tadi , bagi pendapat aku . kalau dia gembira bersama keluarga dia , mungkin suka duduk umah sendiri . bagi ibu bapa yang di luar sana , bukan niat saya nak mengajar mak cik pak cik or abang akak di luar sana , tapi bagi pendapat dan luahan hati seorang anak , seorang anak tu akan gembira dan selesa bila persekitaran rumah selesa dan memiliki family yang sangat penyayang dan bahgia . kadang-kadang ibu bapa tak sedar akan kehendak anak dan hati seorang anak . mereke semua nak kan perhatian dari ibu bapa dan ingin menjadikan ibu bapa itu parents dan juga sebagai kawan mereke untuk berkongsi sedih dan gembira mereke . tapi , bukan semua keluarga yang menjadi kawan kepada anak-anak mereke . itu yang ada berlaku masalah macam nie . aku rasa cukup sampai sini aku BERCOLOTEH . HAHA . karang salah cakap , aku lak yang di marahi . HAHA . 

semua orang menginginkan keluarga yang normal dan bahgia . tapi , aku . . .  hum . , .

end story . nnt aku update lagi k . if anything , tinggalkan la komen-komen anda sume k . maaf kalau aku ade tersalah cakap or ape . sebab nie sume berdasarkan pendapat dan pandangan aku . HEHE . OK . 0-0 k . 

1 comment:

WAN gen2 ;) said...

apporve..new fb n email wan...yg jonotlah...kena hackers...gara2 poker...TQ....rindu nk gado2...:)